روز جهانی عکاسی چه تاریخی است و علت نامگذاری این روز چیست

عکاسان نیز مانند نقاشان و نویسندگان ، زمانی که یک اثر زیبا خلق می کنند ، آرامش پیدا می کنند و احساس شادی سراسر وجودشان را فرا می گیرد . برخی از مردم نیز برای رسیدن به آرامش ، عکس های جذابی از طبیعت ، انسان ها و یا حتی از خودشان می گیرند . عکاسی حس و حال خوبی به شما می دهد و باعث می شود که نگاه ریزبینانه تری به زیبایی ها داشته باشید . این که در دنیای اطراف خود بیشتر به دنبال زیبایی ها بگردیم به نظر من یک قدم بزرگ برای شاد زندگی کردن است . روز جهانی عکاسی مبارک !

سایت جوهره دارای عکس های بسیار زیبا و با کیفیتی می باشد که توسط عکاسان در شاخه های مختلف عکاسی گرفته شده اند

یکی از کاربرد های عکاسی در زمینه ثبت خاطرات می باشد . در این مقاله ابتدا می خواهم شما را به خوبی توجیه کنم که برای ثبت خاطراتتان فقط از روش عکاسی استفاده کنید . عکاسی به حدی محبوب است و ارزش آن به قدری بالاست که روز 19 آگوست یا 28 مرداد را روز جهانی این هنر اعلام کرده اند . با خواندن مطالب این مقاله اطلاعات زیادی درباره تاریخچه عکاسی و شاخه های مختلف این هنر بی حد و مرز بدست می آورید .

با گذشتن مدت زمان زیادی از یک اتفاق خوب ، ممکن است که آن را فراموش کنید . اما راه هایی برای جلوگیری از این فراموشی وجود دارد !

مثلا می توانید اتفاقات آن روز را به صورت دلنوشته و یا خاطره ای در دفترچه تان ثبت کنید یا از تک تک لحظات آن روز عکس بگیرید .

 

ابتدا کمی درباره روش عکاسی و خاطره نویسی برای ثبت لحظات ، بهتون می گم چون به نظرم اینجوری بهتر با میزان ارزش عکاسی آشنا می شوید و بعد مستقیم میرم سر اصل مطلب ! یعنی همون روز جهانی عکاسی و علت نامگذاری این روز . پس عجله نکنید !

عکس پروفایل دوربین های عکاسی فانتزی

♥ اگر برای ثبت لحظات خوب و شیرین ، روش عکاسی را انتخاب کرده اید بهتر است بدانید که

_ چشم ها به خوبی می توانند احساس ناامیدی ، غم و شادی درون هر شخص را به نمایش بگذارند . پس با نگاه کردن به چشمان اشخاص درون عکس می توان به احساس و حالت درونی آن ها در آن زمان پی برد .  

_ شما می توانید هر زمان که دلتان خواست مثلا زمانی که سرکار بودید یا در حال درس خواندن بودید ، نگاهی سریع و گذرا به عکس های آن روز به یاد ماندنی بیندازید و حال دلتان خوب شود .

_ احتمال اینکه که پس از مدتی به آلبوم عکس هایتان رجوع کنید خیلی بیشتر از حالتی است که به سراغ دفتر خاطرات برویم و شروع به خواندن کنیم !

 

♥ اگر روش خاطره نویسی و یا دلنوشته را انتخاب کرده اید باید تمام جزئیات از جمله احساسی که در آن لحظات داشته اید را ذکر کنید .

درست است که روش خاطره نویسی ، جزئیات بیشتری از آن لحظات خوب را به شما ارائه می دهد ، اما به این نکته دقت کنید که

_ اولا خاطره نوشتن به مدت زمان زیادی نیاز دارد . با توجه به زندگی پر مشغله ای که داریم ، وقت نمی کنیم بخش بزرگی از زمان روز خود را صرف نوشتن خاطراتی کنیم که ممکن است بعد از 2 الی 3 بار خوانده شدن ، برایمان تکراری شوند و یا حتی دور انداخته شوند !

_ دوما در خاطره نویسی نمی توان چهره افرادی که در آن لحظات کنارمان بوده اند را ببینیم! شاید بتوان چهره آن ها را توصیف کرد اما نمی توان به طور کامل مشاهده کرد .

_ سوما ...

(خلاصه که برای انتخاب روش عکاسی به جای روش خاطره نویسی ، دلایل زیادی دارم اما همینقدر از دلایلم را بدانید کافی است ! مردم نیز بیشتر به وسیله عکاسی ، لحظات خوب و به یاد ماندنی شان را ثبت می کنند . البته اگر وقت آزاد زیادی دارید ، خیلی خوب می شود که در کنارعکس ها ، چند جمله جالب درباره آن روز بنویسید .)

تصویر دوربین عکاسی غول پیکر انیمیشنی

روز جهانی عکاسی ^◡^

در قرن نوزدهم ، اختراع های زیادی توسط بشر صورت گرفت که یکی از مهم ترین آن ها ، عکاسی بود . زمانی که یک تصویر را ثبت می کنیم در واقع در حال عکاسی کردن هستیم . عکاسان را می توان شاهدان هنر دانست . آنان با نگاه ریزبینانه خود از زیبایی های طبیعت ، انسان ها ، اجسام بی جان و پدیده های طبیعی عکس می گیرند .

ورود روز جهانی عکاسی به تقویم ، قدمت زیادی ندارد . این روز در سال 2010 میلادی وارد تقویم بسیاری از کشورها شد .

کسی که پیشنهاد گرامی داشت روز جهانی عکاسی را داد یک جوان استرالیایی بود . این جوان که نامش کرسکه آرا است . او از یک وب سایت رونمایی کرد . عنوان این وب سایت ، روز جهانی عکاسی بود . کرسکه آرا در این وب سایت درخواست کرد که در روز 19 آگوست ، مردم سراسر جهان ، عکاسان و عکاسی را گرامی بدارند .

آیا می دانید چرا به حرف کرسکه آرا گوش کردند و این روز را به عنوان روز جهانی عکاسی اعلام کردند ؟

 19آگوست 1839 همان روزی بود که دولت فرانسه ، اختراع لوئی داگر را به عنوان یک هدیه از سوی این دانشمند به مردم سراسر جهان اعلام کرد .

تصویر زمینه کارتونی عکاسی از طبیعت

قبل از لوئی داگر نیز اختراع هایی در زمینه عکاسی به ثبت رسیده است . مثلا قدیمی ترین عکاسی توسط یک اشراف زاده فرانسوی در سال 1826 در فرانسه و به شیوه هلیوگرافی صورت گرفت !   شما در روز  19آگوست می توانید عکس های بسیار زیبا و خارق العاده ای که عکاسان از جهان پیرامون خود گرفته اند را در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام ، تلگرام و ... مشاهده کنید . در جوهره نیز عکس های تحسین برانگیز عکاسان مشهور دنیا را می توان یافت . این عکس ها از مکان های مختلفی از جمله دریاچه زلال و شفاف در کوهستان ، بنا تاریخی باارزش ، منظره چشم نواز پاییزی و ... گرفته شده اند .

دانلود تصویر فانتزی عکاسی حرفه ای در آتلیه

جنبه های مختلف عکاسی

جنبه های مختلف عکاسی عبارتند از : علمی ، صنعتی و هنری

عکاسی در ابتدا به عنوان یک کار علمی متولد شد اما امروزه از آن به عنوان یک هنر یاد می کنند . حتما تا این جای مقاله متوجه شده اید که چیزی که امروزه از عکاسی می دانید حاصل  اکتشاف و اختراع فرد خاصی نیست ! بلکه افراد مختلفی که دارای استعداد ، هوش و زمینه های علمی متفاوتی بودند ، تلاش های بسیار زیادی کردند تا عکاسی به همان چیزی تبدیل شود که امروزه از آن می دانیم .

تصویر ژست های جالب عکاسان هنگام عکاسی

شاخه های عکاسی

شیوه ثبت تصویر و نوع نگاه عکاس در شاخه های مختلف عکاسی متفاوت است که در ادامه به آن می پردازیم .

برخی از شاخه های عکاسی عبارتند از : عکاسی معماری ، عکاسی اجسام بی جان ، عکاسی ورزشی ، عکاسی پرتره ، عکاسی از طبیعت ، عکاسی حیات وحش ، عکاسی نجومی ، عکاسی از مناظر ، عکاسی خبری ، عکاسی شب ، عکاسی صنعتی و عکاسی ماکرو . 

 

عکاسی معماری : این شاخه از عکاسی ، مخصوص آثار معماری آسمان خراش ها  و ساختمان ها می شود . عکاسانی که قصد دارند چنین عکسی را ثبت کنند باید دو فاکتور مهم را در نظر داشته باشند : 1_ زاویه 2_ نوع لنز .

عکس های معماری سایت جوهره فوق العاده با کیفیت و کمیاب هستند .

 

عکاسی اجسام بی جان : بر خلاف تصور شما ، این شاخه از عکاسی ، یک سبک مشکل در عکاسی به حساب می آید زیرا عکاس باید مهارت و توانایی بالایی نورسنجی دقیق و استعداد زیادی در ترکیب بندی داشته باشد .

وب سایت جوهره عکس هایی را برای شما آپلود کرده است که به خوبی با مفهوم عکاسی اجسام بی جان آشنا شوید .

 

عکاسی ورزشی : یکی دیگر از شاخه های سخت عکاسی است زیرا در این شاخه ، سوژه در حال حرکت است و ممکن است که فاصله عکاس از سوژه زیاد باشد پس می توان گفت که برای عکاسی ورزشی باید لنز قدرتمند داشته باشیم .

اگر به عکاسی ورزشی علاقه دارید ، وارد قسمت ورزش گالری جوهره شوید .

 

عکاسی پرتره : ویژه چهره انسان می باشد . این سبک دارای انواع مختلفی است . در عکاسی پرتره باید برخی از خصوصیات فردی ، افکار و اخلاق نیز نشان داده شوند . پس می‌توان گفت که عکاس در سبک پرتره فقط بر روی چهره شخص تمرکز نمی کند بلکه علاوه بر چهره به برخی از ویژگی های اخلاقی او نیز توجه دارد .

عکس های پرتره موجود در جوهره از چهره زیباترین دختران و پسران می باشد .

 

عکاسی از طبیعت : در این نوع عکاسی نباید هیچگونه اثری از انسان دیده شود . دقت کنید که هیچگونه اثر مستقیم و غیر مستقیمی از انسان نباید باشد ! مثلا در این شاخه از عکاسی نباید جای پای انسان بر روی خاک و گیاهانی که توسط انسان پرورش داده شدند یا یک کوله پشتی کوهنوردی نیز وجود داشته باشد !

فقط در جوهره می توانید عکسی را پیدا کنید که به خوبی مفهوم عکاسی طبیعت را به شما نشان دهد .

 

عکاسی حیات وحش : عکاس در این شاخه از عکاسی باید  آشنایی خوبی با رفتار حیوانات مختلف داشته باشید . پس می توان گفت که عکاسان حیات وحش دارای دانش بالا و تجربه بسیار زیادی هستند .

با نگاه کردن به عکس های حیواناتی که در جوهره آپلود شده اند ، می توانید با یک نگاه با رفتار و شیوه زندگی حیوان مورد نظر خود آشنا شوید .

 

عکاسی نجومی : این سبک عکاسی به یک تلسکوپ نیاز دارد اما بهتر است بدانید که به وسیله دوربین های عکاسی نیز می توان از آسمان ، ستاره ها و سیاره هایی که در نزدیک کره زمین هستند ، عکس گرفت .

عکس های نجومی جوهره در دسته ی عکس های محبوب ، پربازدید و پرطرفدار این سایت قرار می گیرند .

 

عکاسی از مناظر : برخلاف عکاسی از طبیعت هیچ فرقی ندارد که شما حضور انسان را به صورت مستقیم و غیر مستقیم احساس کنید . شما در این نوع عکاسی باید بتواند به خوبی تصویرسازی کنید که مثلا اگر من از این منظره عکس بگیرم و سپس آن را چاپ کنم ، در نهایت چه عکسی خلق کرده ام و آن عکس می تواند چه احساسی را به بیننده منتقل کند ؟!

اگر به دنبال عکس هایی با چنین خصوصیات هستید ، وارد جوهره شوید .

 

عکاسی خبری : نام دیگر آن ، عکاسی فتوژورنالیسم می باشد . در این نوع عکاسی باید به گونه ای عکس گرفته شود که یک پیام و هدف به بیننده منتقل شود . کسانی که در شاخه عکاسی خبری فعالیت می کنند همانند نویسندگان مقاله ها هستند ؛ در واقع عکاسی خبری را می توان قصه گویی عکاسان معرفی کرد .

اعضای تیم جوهره نیز عکس های زیادی در ارتباط با موضوعات مهم خبری اخیر تهیه می کنند . حتما گالری های ما را دنبال کنید تا بهتر با عمق یک خبر یا زندگی سلبریتی مورد نظر خود آشنا شوید .

 

عکاسی شب : همان طور که از نامش پیداست در ساعات شب گرفته می شود .

این عکس ها فرقی ندارد که با کیفیت باشند یا کیفیت کمی داشته باشند . وارد جوهره شوید تا عکس های شب با کیفیت های مختلف را مشاهده کنید .

 

عکاسی ماکرو : در این سبک شما باید به دنبال سوژه های کوچک باشید . در عکاسی ماکرو می توان سوژه هایی که در دنیای طبیعی کوچک هستند را در ابعاد بزرگ و بسیار باز هم مشاهده کرد . از عکس های ماکرو می توان برای پس زمینه گوشی و لپ تاپ نیز استفاده کرد .

عکس های ماکرو سایت جوهره به قدری زیبا هستند که دوست ندارید چشم از نگاه کردن به آن ها بردارید .

 

عکاسی صنعتی : مربوط به فرآیندهای یک سازمان صنعتی مانند تولید کارکنان و تجهیزات موجود در موسسه یا سازمان است . یکی از کاربردهای عکاسی صنعتی در زمینه تبلیغات است مثلا زمانی که شرکت قصد دارد محصولاتش را به یک سازمان خارجی معرفی کند .

با مشاهده ی برخی از عکس های وب سایت جوهره ، بهتر با شیوه عکاسی صنعتی آشنا می شوید .

 

آخرین مقاله ها

گالری های منتخب

مجموعه های منتخب

ارسال دیدگاه