چه نوع عکس هایی و با چه رزولوشن و کیفیتی برای چاپ مناسب هستند

وقتی در گوگل کلمه رزولوشن را سرچ کردم ، متوجه شدم که برخی از محتوانویسان چقدر سخت این کلمه را توضیح داده اند ! کسی که هیچ اطلاعاتی درباره رزولوشن و پیکسل ندارد ، پس یک فرد مبتدی است پس باید به صورت خیلی ساده به او توضیح داد تا متوجه شود ! من نمی دانم که چرا برخی از محتوانویسان با استفاده کردن از کلمات پیچیده ، سعی می کنند که موضوع را خیلی سخت و سنگین نشان دهند ! درست است که چاپ عکس دارای یک سری نکات حرفه ای می باشد اما این نکات را می توان به صورت خیلی ساده نیز بیان کرد و هیچ نیازی به استفاده از کلمات دشوار و پیچیده نیست . چه عکسی برای چاپ مناسب است ؟ عکس هایی که روی تصویر زمینه کامپیوترمان هستند را نیز می توانیم چاپ کنیم ؟ عکس هایی که چاپ شده اند با چه دوربین عکاسی هایی گرفته شده اند ؟ عکسی که می خواهیم چاپ کنیم باید با مهارت گرفته شده باشد یا خیر ؟ در این مقاله می خواهم به تمام این سوالات و بسیاری سوالات دیگر پاسخ دهم .

عکس های موجود در سایت جوهره ، نه تنها گوشی و لپ تاپ شما را خاص می کنند بلکه برای چاپ نیز مناسب هستند

من هنگام نوشتن این مقاله ، اینگونه تصور کردم که شما هیچ اطلاعاتی در زمینه چاپ عکس ندارید ! یعنی حتی معنی کلمات رزولوشن و پیکسل را نیز نمی داند . پس ابتدا شما را به صورت خیلی ساده با رزولوشن و پیکسل آشنا کرده ام . مطمئن باشید که خیلی راحت متوجه حرف های من می شوید . پس خیالتان بابت این موضوع راحت باشد که پس از اتمام این مقاله ، به اطلاعات کامل در زمینه چاپ عکس دست پیدا می کنید . همچنین در این مقاله با سایتی به نام سایت جوهره آشنا خواهید شد که دارای عکس های متنوع مناسبی برای چاپ می باشد .

رزولوشن :

 ►این تصویر عجب کیفیتی داره !

► عکس هایی که چنین کیفیتی دارن خیلی تعدادشون کمه !

► کیفیت این تصویر محشره !

► زوم کردن روی عکس هایی که کیفیت خفنی دارن واقعا حالمو خوب می کنه !

در تمام جملات بالا و بسیاری از جملات مشابهی که ممکن است روزانه به گوش ما بخورند ، منظور از کیفیت یک عکس همان رزولوشن است . در واقع اگر یک عکس کیفیت خوبی داشته باشد ، رزولوشن بیشتری نسبت به عکس های دیگر دارد .

شما با نگاه کردن به عکس هایی که رزولوشن بالایی دارند ، بهتر می توانید جزئیات را مشاهده کنید . به بیان ساده تر : عکس های دارای رزولوشن بیشتر ، واضح تر هستند . 

پیکسل :

دوربین های دیجیتال با استفاده از عناصر پیکسلی ، عکس برداری می کنند (عناصر پیکسلی همان پیکسل ها هستند) ؛ به عبارت دیگر کوچکترین جز تشکیل دهنده یک تصویر ، پیکسل می باشد . هر کدام از پیکسل های یک تصویر دارای اطلاعاتی به نام نور و رنگ هستند . اگر یک تصویر دارای تعداد بسیاری زیادی پیکسل باشد درنتیجه رزولوشن بهتری نیز خواهد داشت .

عکس آلبوم کیوت و دوست داشتنی دخترونه

اکثر سایت ها ،عکس هایی که رزولوشن خیلی بالایی دارند را آپلود نمی کنند زیرا مثلا اگر یک عکس با رزولوشن 20MP را در سایت آپلود کنند ، کاربر به دلیل مدت زمانی که برای لود شدن عکس باید صبر کند ، خسته و کلافه می شود و سایت را ترک می کند !

اما در جوهره می توانید عکس هایی با رزولوشن بالا نیز پیدا کنید . ما در زیر هر عکس ، اندازه و حجم آن را ذکر کرده ایم تا هر کسی که نیاز به چنین عکسی دارد ، آن را دانلود کند و سایر افراد به سراغ آن نروند !

عکس آلبوم خاطرات دوستانه

حالا که با مفهوم رزولوشن و پیکسل آشنا شدید ، می ریم سر اصل مطلب :

چه عکس هایی برای چاپ مناسب هستند ؟

عکس هایی را برای چاپ انتخاب کنید که تعداد زیادی پیکسل دارند . زیاد بودن تعداد پیکسل های یک عکس باعث می شود که رزولوشن بهتری نیز داشته باشد !

چرا باید عکس هایی با رزولوشن بالا را چاپ کنیم ؟

یکی از مهم ترین دلایلی که از عکس هایی با رزولوشن بالاتر برای چاپ استفاده می کنیم : کراپ کردن است . مثلا در وسط کار متوجه می شویم که کادر عکس آن چیزی نیست که ما دوست داریم و شروع به کراپ کردن می کنیم . اگر عکس شما رزولوشن خوبی داشته باشد درنتیجه کراپ کردن آن باعث کاهش کیفیتش نمی شود !

عکس های هنری و خاص آلبوم

3 نکته ای که حتما لازم است در زمینه چاپ عکس بدانید :

نکته اول

زمانی که در حال چاپ یک عکس با رزولوشن بالا هستید حتما به جوهر و نوع کاغذ دقت کنید ! اگر جوهر و کاغذ شما مناسب چاپ عکس دیجیتال نباشد ممکن است جوهر نشت کند و عکس تار شود .

 

نکته دوم

دلیل با کیفیت بودن یک تصویر فقط به تعداد پیکسل های آن مربوط نمی شود ! پیکسل ها فقط یکی از دلایل با کیفیت بودن یک تصویر هستند ! اگر می خواهید یک عکس با کیفیت داشته باشید باید به موارد دیگری از جمله : کیفیت لنز ، نورپردازی خوب ، سنسور دوربین ، پردازنده دوربین ، مقدار نوردهی مناسب نیز دقت کنید !

درنتیجه ←

1_اگر قصد دارید که عکس های خود را چاپ کنید باید از دوربینی استفاده کنید که تعداد بسیار زیادی پیکسل داشته باشد . بهتر است بدانید که هر چقدر تعداد پیکسل های دوربین بالاتر باشد ، گران تر نیز است .

2_امروزه دوربین هایی وارد بازار شده اند که به وسیله ی آن ها می توانید تصاویر خیلی بزرگتر از آنچه لازم دارید ، چاپ کنید !

جالب است بدانید :

► برای چاپ عکس هایی با ابعاد 16 * 20 به دوربینی با رزولوشن حداقل 10MP نیاز دارید . در حال حاضر همه ی دوربین های موجود در بازار چنین رزولوشنی را دارند .

► به وسیله ی دوربین هایی که دارای رزولوشن  6 مگاپیکسل هستند می توان عکس هایی با ابعاد 4 * 5 چاپ کرد که کیفیت پایینی دارند ؛ پس برای چاپ عکس به دوربینی با رزولوشن خیلی بیشتر از 6MP نیاز دارید . ( مثلا : زمانی که به یک بیلبورد از فاصله ی خیلی دور نگاه می کنیم ، فکر می کنیم که تصویر آن دارای کیفیت فوق العاده ای است اما اگر به بیلبورد نزدیک تر شویم ... کاملا متوجه خواهیم شد که تصویر آن بسیار بی کیفیت می باشد ! )

نکته سوم

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که یکی از تصویر زمینه های جوهره از نظرتان به قدری با کیفیت است که اگر بر روی صفحه دسکتاپ قرارش دهید ، کامپیوترتان می درخشد ! درنتیجه تصمیم می گیرید که آن را چاپ کنید اما وقتی که آن را چاپ می کنید متوجه می شوید که کیفیت آن نه تنها اصلا به خوبی آن چیزی که بر روی صفحه نمایش لپ تاپ می دیدید نیست ! بلکه خیلی کمتر نیز می باشد !

علت :

► وقتی در حال چاپ عکس هستید ، پیکسل ها یا همان نقطه های جوهر خیلی بهم نزدیک می شوند پس رزولوشنی که برای چاپ نیاز دارید باید خیلی خیلی خیلی بیشتر از چیزی باشد برای صفحه دسکتاپ نیاز دارد .

رزولوشن عکس های دیجیتالی تقریبا 72dpi است اما رزولوشنی که یک عکس برای چاپ باید داشته باشد حداقل 300dpi می باشد ! البته برخی می گویند که از عکس هایی با رزولوشن های 1800dpi برای چاپ استفاده کنید .

عکس انیمیشنی آلبوم خاطرات

عکس هایی را در سایت جوهره می توانید پیدا کنید که توسط ماهرترین ، باتجربه ترین و مشهورترین عکاسان گرفته شده اند . با نگاه کردن به این عکس ها متوجه خواهید شد که همه ی موارد که یک عکاس هنگام عکاسی باید در نظر داشته باشد ، رعایت شده اند . برخی از عکس های سایت جوهره با بهترین دوربین عکاسی ها گرفته اند و دارای رزولوشن های باورنکردنی هستند . اگر قصد چاپ عکس هایی از مناظر ، حیوانات ، ورزش ، افراد مشهور و ... دارید ، وارد سایت جوهره شوید .

★ راستی

تمام این عکس های خفن را می توانید به صورت رایگان دانلود کنید .  ◠‿◠

 

جوهره مرجع دانلود عکس با کیفیت بالا و رایگان

آخرین مقاله ها

گالری های منتخب

مجموعه های منتخب

ارسال دیدگاه